Thoris-Boris, Fröjlis och Lo.

"Man skulle klona honom så man fick massa små Thorisar här på avdelningen.  Han är ju jämt så glad och lättsam". Det sa en av pedagogerna i eftermiddags när jag kom och hämtade honom och det är inte första gången han får "beröm" för sitt glada och sprudlande humör. Det säger dom varje gång jag hämtar honom. 

"Han är så glad, han bara hänger med och gillar allt vi gör" 

Jag blir så himla glad av att höra det. Han passar på förskolan. När jag hämtade honom idag sken han upp som en sol och ropa "maaaamma" sen hoppa han upp i famnen och jag fick världens kram. Så underbart. Sen rusade han ut i hallen och tog på sig en sko. Lilla fantastiska unge. Han har blivit så stor (herreguuu vad hon skryter tänker du nu, tänk på du. Jag skryter så mycket jag vill, det gör ju alla föräldrar om sina barn).

Jag har räknat ut att på en hel månad går Thor på förskolan 7 dagar! Vissa jobbveckor går han bara 1 dag i veckan.  Jag har verkligen världens bästa schema. Mer nöjd kan man nog inte vara. Hela grejen med att börja förskola och börja jobba har gått så bra 👍🏼

Och dom stora är sprudlande glada när dom får vara på fritids. Loke har kompisar i både förskoleklass, 1:an och 2:an. Dom spelar mycket bandy och har så kul tillsammans. 

Freijas skolstart vart ju jätte skakig till en början men jag blir så varm och lycklig när jag ser hur fint hon verkligen trivs. Hon har det så bra. Inte ett bråk om skolan har vi haft. Hon studsar glatt ur bilen och springer iväg och hon älskar att få vara på fritids. Nu är det snarare så att hon tjurar om hon inte får vara på fritids 😂 det är lycka det. Att få veta och känna att dom verkligen trivs. 

Det känns så skönt i mamma❤️at. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0