Nämen!

Två veckor utan ett inlägg. Ja jag har känt mina "varnings klockor" plinga. Jag behöver sakta ner på tempot. Jag har stressat massor på senaste och velat hinna med allt möjligt, men man kan inte vara överallt jämt. 

Så nu satte Morran ner foten och tänkte på sig själv och Familjen först jag har fått skala av vissa saker ur livet för en stund. Pausa vissa aktiviteter för att hinna ikapp livet igen. Absolut helt rätt val. Så stolt över mig själv som lyckades dra i nödbromsen innan jag dundra in i väggen. Det känns redan bättre. 

I helgen har min emetofobi fått sig en törn! Fy sjutton, det börja i Lördags morse strax innan 04:00 på morgonen då kräks Loke. Han låg däckad hela dagen. Bara sov, hade feber, kräktes och mådde pyton. När han sen på kvällskvisten börjar piggna till så sätter Freija igång och kräks man bah vafan har jag gjort för att förtjäna det här?! 



Söndag morgon klämmer Freija i sig två mums mums och allt är frid och fröjd men då drar Thor iväg två riktiga kalas blöjor. Han drog även iväg två kalas blöjor i fredags morse innan någon ens hade blivit sjuk men han var vid gott mod och som vanligt hela dagen så vi tänkte att det kanske var några tänder på g han har ju inte fått alla ännu, men dom där blöjorna kanske var startskottet vad vet jag (?)

Även jag och mannen har varit krassliga. För min egen del vet jag inte om det var mest psykiskt. Jag är ju så jäkla rädd för magsjuka och kräks så jag blir så rädd att jag mår illa av rädslan och magen slår bakut. Äh hur blev den där meningen skit samma jag är verkligen livrädd för det. R-Ä-D-D!!!

Idag Måndag är vi alla piggare men vi håller oss till våra 48 h från sista symtom. Alla har då kunnat äta med god aptit idag och jag har fått ta mig en dusch. Känner mig som en ny människa. Nytvättat hår, lovely! 

Tvättmaskinen har gått varm här hemma hela helgen så det hänger grejer överallt. 

Freija har blivit en stjärna på Vänd 10:a jag lärde henne det i Lördags så nu kan vi lira kort tillsammans. Skojigt! Och jag har löst korsord för glatta livet 😂


Den ena av tidningarna fick jag gratis via en app jag har. En prenumeration på Kors & Tvärs. Nu hoppas jag på att dra hem storvinsten på alla mina lösta korsord som jag klurat ut 👌🏼😜

Nä nog om sjukdomar och tråkigheter! 
Nu är vi snart Fit for fight att träffa omvärlden igen. Jo förresten när jag ringde skolorna imorse och sjukanmälde barnen var det 5 st borta från ett av barnens klass alla med magsjuka. Så ja den verkar leva djävul just nu. Skönt att få det bortgjort innan lovet iallafall *peppar peppar*
❤️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0