Testpilot för Smartson.

Idag har jag varit till optikern i Luleå för att göra en linsundersökning. Jag ska ju testa 1 day acuvue moist. Tunna engångslinser. Via Smartson och Lenson blev jag utvald att vara testpilot.

Linsundersökningen gjorde jag hos Niemis optik i Luleå. Jag trodde det skulle gå fort men det tog nästan 45 minuter. 

Dessvärre hade dom inte hemma linser i min styrka och med mitt brytningsfel så jag måste vänta en vecka på att få dom. 

Men jag fick ett provpar och jag måste säga att dom är fantastiska. Så tunna så det känns knappt att man har på sig dom. Annars är mina ögon väldigt lättirriterade när det kommer till linser men dessa verkar bra. 

Såfort jag får hem dom ska jag testa dom i 10 dagar och utvärdera ordentligt, men hittills ger jag 👍🏼 upp! 


Dessutom var det jätte trevlig och gullig personal på Niemis optik. 

Jag minns inte att dom gjorde alla tester så här noggrant sist jag gjorde en linskontroll. Det var bokstäver, prickar, färg i ögonen och allt möjligt. Synen hade ändrats lite sedan sist. Jag hade fått sämre syn på ett öga men bättre på andra och sen hade jag även dragit på mig brytningsfel som jag aldrig tidigare haft. I vanliga fall är jag ju en glasögon människa men linser är ju trevligt när man vill se lite piffigare ut tycker jag. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0